divendres, 23 de desembre del 2011

SÍNTESI DELS CONTINGUTS DE GITIC

Aquesta és la última entrada en referència a les classes de GITIC. D'aquesta manera, resumiré tot allò que he après, sintetizant continguts i relacionant-los entre sí.


Per començar, cal que definim què és l'Educat 2.0 ja que moltes de les activitats que hem fet a les diferents sesions, en fan refèrencia directa. 

L'Educat fa referència a tots els continguts d'educació relacionats amb el web 2.0, un mètode que ens permet compartir informació de manera que podem pujar els nostres documents per a compartir-los amb la resta d'internautes i,a la vegada, visualitzar els documents que altres persones hagin publicat de forma pública. Actualment, és l'exponent més clar de les TIC.  Cada cop s'està implantant més a les escoles, perquè a nivell europeu és quelcom que es perceb necessari. D'aquesta forma la UNESCO i la ISTE n'han determinat algunes de les característiques, referents a les TIC , que caldria que els mestres i els alumnes tinguèssin. Així, podem dir que les noves tecnologies cada cop són una realitat més habitual a les classes, i que ja són un instrument més d'aprenentatge i ensenyament. 

No podria  resumir tota la informació que he obtingut de GITIC en una sola entrada en aquest blog, d'aquí l'origen de les diferents entrades dedicades a una sessió, i és per això que a partir del procès de creació d'un treball del mòdul, explicaré moltes de les eines utilitzades i la relació que podriem establir entre elles.

El treball de Un bon comunicador l'hem realitzat aquest quatrimestre en el mòdul, relacionant aspectes tant de COED com de GITIC. Aquest treball era ben simple aparentment: haviem d'escollir un bon comunicador i justificar-ne el perquè. Tot i això les coses no van ser tant fàcils, començant per l'elecció del personatge. El primer que vam ser va ser una "pluja d'idees" tal i com haviem après del llibre Com parlar bé en públic, llegit a la matèria de COED. Així, vam pensar en els possibles comunicadors que cada un dels membres del grup crèiem que tenia les qualitats necessàries per afirmar que era un bon comunicador. Després d'analitzar-ne cada un d'ells, el nostre escollit va ser l'Andreu Buenafuente.   Per a analitzar la seva comunicació oral, escrita i digital, vam haver de fer una recerca bastant aprofunditzada. Així, les eines que vam utilitzar referents a GITIC per a fer-ho van ser les següents.:

- Marcadors Socials: a l'hora de buscar informació sobre l'Andreu Buenafuente, vam haver de visitar moltes pàgines diferents, i per tal de tenir-les totes agrupades en un lloc determinat el qual estiguès dirigit tant sols a ell, vam utilitzar tant el Mister Wong, com la barra de Preferits que el nostre ordinador ens proporciona. 

-Xarxes socials: com que haviem d'analitzar la seva presència a la xarxa, vam interessar-nos sobre el contingut que publicava als seus perfils tant de Facebook com de Twitter. Tanmateix, en el cas de Twitter, vam poder veure que utilitzava molts hastags, etiquetes, fèia nombroses piulades, retwitejava altres tweets etc.

-Cmaptools: una bona forma de sintetizar tota la informació que teniem i que consideravem que era molt important, era creant un mapa d'aprenentatge, ja que era quelcom molt més visual, i a més, ens proporcionava més informació en referència a ell.

-Prezzi: la nostra presentació la vam fer utilitzant el prezzi, ja que és molt més visual i dinàmic per als espectadors, fet que també haviem de tindre en compte a l'hora de presentar el tema perquè voliem que fos atractiu i entendor. 

- Google Docs: com que el treball havia de tenir una part escrita, i una altra, que consistia en la creació d'una pàgina web, el google docs, ens va ser molt útil, ja que vam anar redactant tot allò que posteriorment apareixeria a la pàgina web. Ens va ser molt eficaç, perquè encara que els membres del grup no estiguèssim físicament els uns amb els altres fent el treball, l'estavem redactant de forma conjunta. 


Una vegada vam utilitzar totes aquestes eines per desenvolupar el tema, vàrem preparar la presentació, que com ja he esmentat, la vam fer a partir del Prezzi. La nostra presentació oral, ens la vem preparar en referència a tots aquells continguts que vem aprendre a COED, com ara mirar a tot el públic, controlar la nostra postura, el moviment de les nostres mans, el timbre i intensitat de la nostra veu i sobretot, portar molt ben assolides totes aquelles idees que posteriorment diriem en la presentació. 


Per finalitzar aquesta entrada, faré una reflexió final sobre tot allò que he après a GITIC:

Avui en dia, la tecnologia és una eina que forma part de la majoria d'oficis, inclòs el de mestre. És per això que estar al dia de les actualitzacions dels diferents programes, de tot allò que ens podria ser útil per ensenyar als infants, de tots aquells recursos informàtics que ens ajudarien a millorar en la nostra professió, del que segons els diferents organismes europeus hauriem de saber, del què cal que sapiguem per al futur, és necessari. Tot i això no és gens fàcil que tots aquests fets es realitzin, i per tant, cal una implicació tant per part com dels mestres i dels pares dels alumnes, com de les diferents àrees de l'ensenyament. Cal dir, però que aquest compromís ja es molt existent, encara que sempre pot millorar-se, per tant nosaltres com a futurs mestres hem de ser-ne conscients i aplicar-ho a les nostres futures classes. Així, com a possible futura mestra, crec que un ús adequat de les TIC a les aules pot ser molt enriquidor per als infants, de la mateixa manera que ho ha estat per a mi en el meu aprenentatge sobre l'assignatura, ja que molts dels coneixements es poden assolir de forma més clara i precisa. 

Finalment, he fet un pearltrees a partir del qual podem veure, de forma més visual, tots els continguts treballats a GITIC


http://www.pearltrees.com/#/N-s=1_4004946&N-u=1_442463&N-p=31648254&N-fa=3772340&N-f=1_4004946



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada