Per començar, cal que definim què és l'Educat 2.0 ja que moltes de les activitats que hem fet a les diferents sesions, en fan refèrencia directa.

No podria resumir tota la informació que he obtingut de GITIC en una sola entrada en aquest blog, d'aquí l'origen de les diferents entrades dedicades a una sessió, i és per això que a partir del procès de creació d'un treball del mòdul, explicaré moltes de les eines utilitzades i la relació que podriem establir entre elles.
El treball de Un bon comunicador l'hem realitzat aquest quatrimestre en el mòdul, relacionant aspectes tant de COED com de GITIC. Aquest treball era ben simple aparentment: haviem d'escollir un bon comunicador i justificar-ne el perquè. Tot i això les coses no van ser tant fàcils, començant per l'elecció del personatge. El primer que vam ser va ser una "pluja d'idees" tal i com haviem après del llibre Com parlar bé en públic, llegit a la matèria de COED. Així, vam pensar en els possibles comunicadors que cada un dels membres del grup crèiem que tenia les qualitats necessàries per afirmar que era un bon comunicador. Després d'analitzar-ne cada un d'ells, el nostre escollit va ser l'Andreu Buenafuente. Per a analitzar la seva comunicació oral, escrita i digital, vam haver de fer una recerca bastant aprofunditzada. Així, les eines que vam utilitzar referents a GITIC per a fer-ho van ser les següents.:
- Marcadors Socials: a l'hora de buscar informació sobre l'Andreu Buenafuente, vam haver de visitar moltes pàgines diferents, i per tal de tenir-les totes agrupades en un lloc determinat el qual estiguès dirigit tant sols a ell, vam utilitzar tant el Mister Wong, com la barra de Preferits que el nostre ordinador ens proporciona.
-Xarxes socials: com que haviem d'analitzar la seva presència a la xarxa, vam interessar-nos sobre el contingut que publicava als seus perfils tant de Facebook com de Twitter. Tanmateix, en el cas de Twitter, vam poder veure que utilitzava molts hastags, etiquetes, fèia nombroses piulades, retwitejava altres tweets etc.
-Cmaptools: una bona forma de sintetizar tota la informació que teniem i que consideravem que era molt important, era creant un mapa d'aprenentatge, ja que era quelcom molt més visual, i a més, ens proporcionava més informació en referència a ell.
-Prezzi: la nostra presentació la vam fer utilitzant el prezzi, ja que és molt més visual i dinàmic per als espectadors, fet que també haviem de tindre en compte a l'hora de presentar el tema perquè voliem que fos atractiu i entendor.
- Google Docs: com que el treball havia de tenir una part escrita, i una altra, que consistia en la creació d'una pàgina web, el google docs, ens va ser molt útil, ja que vam anar redactant tot allò que posteriorment apareixeria a la pàgina web. Ens va ser molt eficaç, perquè encara que els membres del grup no estiguèssim físicament els uns amb els altres fent el treball, l'estavem redactant de forma conjunta.
Una vegada vam utilitzar totes aquestes eines per desenvolupar el tema, vàrem preparar la presentació, que com ja he esmentat, la vam fer a partir del Prezzi. La nostra presentació oral, ens la vem preparar en referència a tots aquells continguts que vem aprendre a COED, com ara mirar a tot el públic, controlar la nostra postura, el moviment de les nostres mans, el timbre i intensitat de la nostra veu i sobretot, portar molt ben assolides totes aquelles idees que posteriorment diriem en la presentació.
Per finalitzar aquesta entrada, faré una reflexió final sobre tot allò que he après a GITIC:

Finalment, he fet un pearltrees a partir del qual podem veure, de forma més visual, tots els continguts treballats a GITIC
http://www.pearltrees.com/#/N-s=1_4004946&N-u=1_442463&N-p=31648254&N-fa=3772340&N-f=1_4004946
http://www.pearltrees.com/#/N-s=1_4004946&N-u=1_442463&N-p=31648254&N-fa=3772340&N-f=1_4004946
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada