dijous, 15 de desembre del 2011

TAXONOMIA DE BLOOM PER A L'ERA DIGITAL

El mapa conceptual de la Taxonomia digital de Bloom, és una classificació dels diferents objectius i habilitats que els mestres poden proposar als seus alumnes. Va sorgir al 1948 a una associació nord-americana de pscicologia amb l'objectiu de facilitar la comunicació i intercambi d'informació entre els educadors.  





 Així, existeixen sis termes claus a partir dels quals hauriem d'haver desenvolupat el nostre aprenentatge en relació amb les arees de COED i GITIC: Crear, Evaluar, Analitzar, Aplicar, Comprendre, i Recordar. A continuació, relacionarem cada un d'aquests termes, amb tot allò que hem fet tant a GITIC com a COED.




Crear: dissenyar, construir, planejar, produir, idear, traçar, elaborar, programar, filmar, animar,"blogegar", barrejar, publicar, dirigir, transmetre.


A GITIC hem elaborat el desenvolupament del nostre blog, així com el seu disseny i construcció. Tot i això, abans de fer-ho, hem hagut de planejar i pensar com ho fariem. De la mateixa manera a COED, quan hem hagut de fer alguna activitat o resum, hem planejat com fer-la, idear-la i elaborar-la.




Evaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar, probar, detectar, comentar en un bloc, revisar, publicar, moderar, col·laborar, participar en xarxes, reelaborar, probar.


En relació amb aquest terme, a GITIC hem experimentat amb tota mena de programes diferents, hem publicat diferents coses a la xarxa, i hem participat de forma activa en diferents xarxes. En referència a COED, hem col·laborat amb els nostres companys per exemple en l'elaboració del "Qui ets tu?",a la vegada que  hem probat diferents mètodes referents per exemple, al fet de com parlar bé en públic.





Analitzar: comparar, organitzar, deconstruir, atribuir, trobar, estructurar, integrar, recombinar, enllaçar, val·lidar, recopilar informació de diversos mitjans.


A GITIC hem  comparat informació diferent, per exemple, a l'hora de formular hipòtesis per al nostre blog sobre algún programa o software, hem recopilat informació de diversos mitjans, i l'hem anat emmagatzemant en els nostres marcadors socials com ara el Mister Wong. També hem integrat moltes de les eines utilitzades a GITIC en els nostres treballs. A COED, hem organitzat la informació que teniem per tal de preparar-nos per a diverses exposicions, i hem introduït molts dels contiguts de l'assignatura, com ara el fet d'expressar-nos adequadament, en les nostres exposicions a classe.




Aplicar: implementar, desenvolupar, fer servir, executar, carregar, jugar, editar, compartir, pujar arxius a un servidor concret.


En referència a aquest terme, tant a GITIC com a COED, hem compartit amb els nostres companys, el coneixement obtingut, hem pujat arxius de les dues assignatures al nostre blog i a la xarxa, i hem utilitzat els continguts tant de COED com de GITIC per a la millor assimilació de les dues matèries. Cal dir que també hem editat de forma conjunta amb els companys, amb el google docs ,per exemeple, els treballs de les dues matèries.



Comprendre: interpretar, resumir, inferir, classificar, comparar, explicar, exemplificar, fer búsquedes, utilitzar el Twitter, categoritzar, etiquetar, comentar, anotar, subscriure.


Per una banda a GITIC i COED hem utilitzat el twitter per fer "piulades" interessants i relacionades amb les dues matèries. En aquestes etiquetavem les dues matèries a partir del hastag. Per una altra banda, hem explicat al nostre blog la majoria de sessions tant de COED com de GITIC. Per tal de què les publicacions fòssin més entenedores, les exemplificavem, classificavem i explicavem el millor possible. Cal dir que a GITIC ens hem subscrit a nombroses pàgines web.



Recordar: reconèixer, llistar, descriure, identificar, recuperar, denominar, localitzar, trobar, marcar(bookmarkling), participar en les xarxes socials, marcar llocs preferits, buscar a google.


En relació amb les dues assignatures, hem buscat tota la informació relacionada amb el temari donat, ja que per tal de solidificar els nostres coneixements envers les dues matèries, és quelcom necessari. D'aquesta manera tota la informació que busquem a google, la podem marcar com a preferida, o bé en els nostres marcadors socials (bookmarkling). Per la banda de GITIC, hem utilitzat de forma molt activa les xarxes socials com ara Twitter, per a desenvolupar distints àmbits de l'assignatura.



D'aquesta manera, podem veure com la relació de tot allò que hem treballat tant a COED com a GITIC, està relacionat de forma íntegra amb la Taxonomia de Bloom per a l'era digital.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada